7.prosince se v Ostrovačicích uskutečnila tolik diskutovaná a očekávaná schůzka pořadatelů závodů na přírodních okruzích. Kdo a o čem se jednalo je patrné z přiloženého textu.Zápis z jednání s poradateli
P ČR Klasik a JPHZM a Poháru SZM na přírodních okruzích
v Ostrovačicích dne 07.12.2010
Přítomni:
Petr Hrabčák
Havířovský Zlatý kahanec Těrlicko PROSPORT – CZ
Martin Mojžiszek
Havířovský Zlatý kahanec Těrlicko PROSPORT – CZ
Karel Kalina
Slovácký okruh Staré Město Motorsportklub Uherské Hradiště
Josef Mizera
Slovácký okruh Staré Město Motorsportklub Uherské Hradiště
Antonín Karásek
Slovácký okruh Staré Město Motorsportklub Uherské Hradiště
Jan Polívka
Nepomucký trojúhelník AMK Nepomuk
Richard Bílý
Okruh Františka Bartoše Ostrava-Radvanice RABA Motosport
Petr Ožana
Okruh Františka Bartoše Ostrava-Radvanice RABA Motosport
Jan Adámek
Okruh Františka Bartoše Ostrava-Radvanice RABA Motosport
Martin Sodomek
300 Zatáček Gustava Havla, ČeskáTT Hořice AMK Horice
Miroslav Frodl
Kyjovský okruh Motoklub Kyjov
Aleš Vochoč
Bezručův okruh Opava AV Moto Racing
Karel Kratochvíl moderátor
Oldřich Prokop
Cena Františka Šťastného TK Dvůr Králové Old Racing Club
Petr Civín
Cena Františka Šťastného SK Dvůr Králové Old Racing Club
Antonín Malaník SK
Jirí Svoboda SK
Karel Křovina SK, VV SZM
Gerhard Ittner VV SZM
Miroslav Čada Viceprezident AČR pro motocyklový sport
Karel Nauš Generální sekretár FMS ACR
Marcela Švejdová koordinátor SZM
Jednání zahájil p.
Karel Nauš, přivítal všechny přítomné a předal slovo p.
Čadovi.
Pan
Čada zhodnotil letošní sezonu a spatřuje hlavní problémy v nedodržení časového harmonogramu, nedostatečném zajištění vysílačkami, nevyhovujícím sociálním zařízení, parkovištích a pořadatelské službě. Je nutné zlepšit administrativní a technickou přejímku, start provádět pouze semaforem a vzít v úvahu počet tříd. Při sestavování časového harmonogramu je nutné počítat s prodlevou při pádech jezdců a znečištení trati. Lituje úbytku starých Klasik motocyklů (Walter, atd.)
Je naprosto nepřijatelné hazardovat se zajištením zdravotní služby, pojištením, vyplacením náhrad činovníkum. Poplatky za zápis do kalendáře FMS AČR musí být uhrazeny včas. Přítomní byli seznámení s konkrétními problémy v letošním roce s tím, že budou-li se opakovat příští rok, bude podnik 30 dnů před konáním zrušen.
Vzhledem k rychlostem dosahovaných při závodech navrhuje p.Čada na přírodních okruzích nevypisovat z bezpečnostních důvodů třídy s obsahem nad 600 cc, zvláště pak třídu SBK, kterou vidí jako velmi nebezpečnou. Bylo konstatováno, že označení „nad 600“ znamená také některé třídy Klasik, JPHZM a Supermono.
Po diskusi, kde byly projednány možnosti zrušení tříd, předhlášení zrušení od 2012 nebo jejich zachování, jednotliví pořadatelé po diskuzi jednomyslně hlasovali pro zachování tříd tak, jak jsou. Závěr: Toto rozhodnutí bude respektováno při stanovování systému mistrovství a přeboru pro rok 2011.
__________________________________________________________________________________________________________________________
Dále byly předneseny návrhy:p.
Prokop lituje zrušení Průkazu sportovního vozidla bez SPZ. Bez nich je těžké stanovit při přejímce obsah motoru a mnohdy se musí spolehnout na údaj jezdce. Přejímku to zbytečne to prodlužuje a komplikuje a proto navrhuje znovuzavedení povinného testování pro SZM. Vypsané třídy Klasik lze při závodech spojovat dle potřeby.
Pro „rychlé“ motocykly navrhuje zpracovat nový technický předpis pro Pohárové třídy 250 tak, aby byly omezeny jen obsahem (aby tam mohla i Mona a všechny třídy SP mimo těch, co patří do pravidelnosti). Motocykly 250 4T dle předpisu Alpe se budou moci této pohárové třídy zúčastnit, motocykly dle pohárového předpisu v závodech Alpe jet nemohou.
Závěr: p.
Prokop předloží návrh předpisu TK k projednání a případnému schválení. Rovnež v komisi projedná otázku znovuzavedení testování. Bude-li komise souhlasit, přednese předseda TK p.Kolic návrh na VV FMS.
__________________________________________________________________________________________________________________________
Pan
Ittner informoval přítomné o změně složení VV SZM a o novém způsobu školení činovníků SZM v roce 2011. Bude jedno (s náhradním termínem) pro všechny činovníky SZM. O místě a termínu budou všichni včas informování.
__________________________________________________________________________________________________________________________
Pan
Svoboda upozorňuje na odpovednost ředitele při podniku, nutnost okamžitého rozhodnutí a navrhuje povolit ředitele jen, pokud již budou držiteli licence SK I pro SZM.
Navrhuje úpravu čl. N 029.3.1 Normy Tratí tak, aby ochrana obrubníku byla povinná jen v zatáckách. Dále žádá přizpůsobit požadavky na připevnení balíku slámy ke stromům reálným možnostem. Vyzývá pořadatele, aby v zájmu bezpečnosti dbali na označení doprovodu, a to
zejména na startovním roštu, aby umožnili přístup pouze označeným osobám.
__________________________________________________________________________________________________________________________
Pan
Malaník upozorňuje na nutnost respektování zpomalovacích šikan (retardéru) a žádá jejich porušování trestat jednotně. Doporučuje vrátit se při výpočtu propustnosti tratí k původnímu systému.
__________________________________________________________________________________________________________________________
Pan
Civín upozorňuje na přínos briefingu – rozpravy z jezdci a navrhuje vypsat ji jako povinnou.
Závěr: Povinnou rozpravu s jezdci lze uvést do ZU. Ostatní připomínky pp.
Ittner a
Křovina zváží a případně zapracují do řádu SZM.
__________________________________________________________________________________________________________________________
Na závěr se všichni přítomní shodli v názoru, že setkání bylo přínosné. GS a Vicepresident poděkovali za celoroční práci, vyjádřili přání úspešné sezony 2011 a popřáli všem štastné vánoce.
Zapsala: Marcela Švejdová
Schválil: Gerhard Ittner